کد مطلب:305509 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:329

دشمن شناسی و شیوه های برخورد حضرت زهرا
شناخت دشمن، شیوه شناسی در رویارویی با او و چگونگی پیروزی بر دسیسه های دشمنان، آموزه هایی است كه هر دین باور فرهیخته ای باید بدانها آگاهی یابد. ناگفته پیداست كه در مكاتب آسمانی بویژه اسلام كه سخن از جاودانگی و جامعیت دارد و هماره پیروان خود را به اندیشمندی، آمادگی و ژرف نگری نسبت به معارف ناب الهی همچون پاسداری از (ولایت) دعوت می كند، دشمنان فراوانی با جدیت و تلاش صد چندان برای حفظ منافع خود و رسیدن به مقاصد خویش به مبارزه برمی خیزند تا چنین آیین بالنده و پویا را به سلسله دستوراتی جامد، ساكت و خاموش تبدیل كرده و به كنج مساجد و منازل سوق دهند.

آغاز این راه دشوار و مقدس در رویارویی با دشمنان امامت و ولایت از زمان حضرت زهرا(س) بود و با نگرشی نو بیش از ده روش مقابله و برخورد از دخت رسول خدا(ص) مشاهده می كنیم، به گونه ای كه تاءثیر آن شیوه ها در دفاع از ارزشهای مقدس دینی، قرنهای متمادی استمرار یافته و هر روز چهره ای برافروخته تر و بالنده تر به خود گرفته است.

اینك كه جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القری جهان اسلام، پرچمدار حكومت علوی و فاطمی است و تمام انسانها این حكومت را به عنوان اسلام ناب محمدی و نظام شیعی می دانند، آشنایی با شیوه های رویارویی با دشمنان مستكبر و مخالفان حكومت ولایی، ضرورتی است كه به یاری خداوند در این فصل بدان پرداخته خواهد شد. [1] .


[1] رك: مجموعه سخنان رهبر فرزانه انقلاب در ماههاي مهر، آبان و آذر 1377 و چگونگي بررسي و تحليل معظم له از ضرورت دشمن شناسي و بررسي شيوه هاي آن.